Bullekläder

Härom kvällen satt jag och kollade på hundkläder för att se vad folk egentligen spökarr ut sina djur i. Ju mer jag kollade, ju mer fastnade jag... Så jag beställde lite tyger och mönster på nätet och i veckan fick jag paket.
Då var det bara att locka hit en sykunnig kompis och muta henne med muffins.
Jag trodde inte det skulle bli bra alls, för mönstret var så klart för litet för Hiro, och efter många försök att lägga till någon cm här och där (jag tejpade fast små små remsor som jag klippt ut från bakplåtspapper) var jag nära att ge upp. Men så gav jag det en sista chans och frihandade ett mönster och det passade!
Bara mönstret tog mig 3 timmar att göra... Haha! Som försvar kan jag säga att jag sov under syslöjdslektionerna. Sen tog det oss ca 5 timmar att sy men vi var rätt sega också.


Såhär blev slutresultatet iaf! Som tur är gillar Hiro att ha den på sig, annars hade han fått ha den ändå. Haha!



Dagen efter åkte vi till Arvika för att jobba i den nya studion, och på vägen dit ville de andra kolla i en outletbutik, så jag och Hiro satt i bilen och väntade. Det tog dem 40 minuter! Som hämnd rövade Hiro på Robbans väska, flera gånger :)



Men en liten Hiro får ju inte vara men på jobbet, så han blev lämnad hos mamma där Tobias vaktade honom.



Nu blev det en himla massa bilder, men jag är dålig på att uppdatera dag för dag :)


Kommentarer
Postat av: Linn

jag riktigt hör hur du satt och gapskrattade i bilen när hiro rövade på väskan! :):)

HAHAH, bra gjort hiro!

2008-10-26 @ 22:08:33
URL: http://napmils.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tror att Bella också vill ha ett sånt täcke... visslar

2009-01-13 @ 09:50:51
URL: http://hoya.blogg.se/
Postat av: | T i N A |

hmm, hur mycket tar du för ett sånt täcke med samma färg osv? pussprutt Tina/Liam

2009-02-09 @ 01:29:17
URL: http://www.fridlyst.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0