Utställning i Arvika

Nu är det antligen avklarat! Vi var framme redan 09.00 för att mamma skulle ställa sin basset hound och räknade med att han skulle in i ringen 10.15. Jag gissade att det skulle vara Hiros tur 13.30 så han fick sitta i bilen till en början. Tiden gick och gick och Ruben (mammas hund) gnällde non stop för det fanns tydligen löptikar i närheten. Tror inte han var tyst mer än 10 minuter sammanlagt. Runt klockan ett någon gång blev det äntligen Rubens tur och han fick HP, BIR och BIG 3. Hiro hade varit rätt lugn hela tiden men precis innan han skulle in i ringen (samma tid som jag hade gissat) fick han såklart bullefnatt till min stora förtjusning.
Han var jätteduktig i ringen och domaren var impomerad över hur fokuserad han var på godiset och mig, han tittade inte ens utanför ringen och stod helt stilla. Sen kom momentet som jag fasar för. Han skulle trava... Det gick inte allt för bra men det dög.
Hans kritik:
8 mån maskulin hane med korrekt huvud o nos. Bra ögon o öron. Korrekt bett. Vällagd skuldra. Bra överlinje. Välvinklad bak. Rör sig bra från sidan o fram, ngt utåttåad bak. Välburen svans. Trevligt temprament. Välvisad.
Han fick HP och BIR och gick vidare till BIS.
Så vi fick snällt sitta ner i det iskalla ridhuset några timmar till. När det väl var dags var vi ca 38 hundar i ringen som tävlade och Hiro var helt otrolig! Han stod fint HELA tiden! Och det tog lång tid. När det var hans tur att trava trodde jag inte mina ögon, han såg ut som han aldrig gjort något förr så jag blev jätteglad och överaskad. Men så åkte vi ut i första gallringen. Det var lite synd tycker jag. Men det var en väldigt trevlig dag ändå!








BIS finalen









Sen fick han nog för idag :)



Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis till er framgångar, det var roligt att se.

Ni är så välkommna, hör av er innan bara. Ett ben för spårning får ni oxå med er då.

2008-11-23 @ 11:41:23
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Sarie

GRATTIS!!!!! Ett BIR är inte att förakta och vem kan vara placerad i grupper och BIS jämt?!.....Vad kul att ni börjar få ordning på travandet också, trägen vinner!!!



Snöiga hälsningar från oss alla till er tre!!!!

2008-11-25 @ 12:03:12
URL: http://www.heavybulls.com
Postat av: Anonym

Well done ! Im sooooo proud of you my son !

Chad the Dad

2008-11-26 @ 11:11:37
Postat av: Krutrut-Lisa

Vackraste Hiro, vackraste trefärgade killen. GRATTIS!



Kram Lisa, Rut & Gunda

2008-11-26 @ 20:43:02
URL: http://www.krutrut.com
Postat av: Akka

GRATTIS!! :D

Men JIPPI vilken debut! Du ska verkligen vara kanonnöjd! Och det viktigaste är absolut inte att domaren tycker bäst om din hund (du vet ju ändå att han är bäst) utan att han visar upp en kanonsida av rasen! ...vilket han ju gjorde!

2008-11-27 @ 21:49:57
URL: http://akkadahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0